CNG, LPG, ...

LPG

u nás je tento plyn známý jako propan-butan. Používá se jako alternativní pohon pro automobily se zážehovými motory. Do auta se tankuje v kapalném skupenství do samostatné nádrže. Řidič má tedy možnost výběru, zda pojede na LPG nebo na benzín. Při volbě LPG bývá pocitově nižší výkon, při využití moderního systému sekvenčního vstřikování tento problém není. Další zajímavostí je, že u moderních modelů je plyn šetrný k motoru a důvodem je, že netvoří karbonové usazeniny. Samozřejmě jsou velikou výhodou nízké náklady za km.

A co bezpečnost? Nádrže jsou opravdu velmi odolné a bezpečnost tím tedy není ohrožena. Součástí nádrže je elektromagnetický ventil, který se uzavírá pří vypnutí zapalování. V takovém případě plyn utíkat nemůže. A co se stane s plynem v případě přehřátí? Přetlakový ventil ho začne vypouštět, díky čemu nehrozí výbuch.

Tak jako u všeho, i zde najdeme nějaké ty nevýhody. Auta s LPG nesmí parkovat na podzemních parkovištích. Pohodlí také trochu znepříjemňují pravidelné revize a výměny nádrže. Výměna bývá po 10 letech (není však pravidlem). Revize probíhá minimálně jednou za rok. 

CNG

Ještě šetrnější k přírodě, než LPG, je CNG. Je to stlačený zemní plyn (metan). Často je využíván např. u autobusů. Stejně jako u LPG jsou náklady za kilometr minimální. Nabídka nových vozů s továrním nastavením je výrazně širší, než je tomu třeba u vozů s LPG.

Nevýhody jsou téměř totožné s nevýhodami u LPG - obtíže s dostupností plynu, pravidelné revize. Pokud však chcete přestavbu, tak ta bývá u CNG výrazně dražší, než u LPG.

Výhody pohonů

Možnost výběru

Řidič má možnost výběru, zda pojede na LPG nebo na benzín

Stejný výkon

Při využití moderního systému sekvenčního vstřikování tento problém výkon ovlivněn.

Nízké náklady

Dominantní výhodou jsou nízké náklady za kilometr.