Vodíkový pohon

 

Auta na vodík jsou další variantou, jak ulehčit přírodě snížením emisí.

Vodíkový automobil využívá pro svůj pohon vodík. Vozidla převádějí chemickou energii vodíku na energii mechanickou, to buď přímým spalováním vodíku v pístovém či rotačním spalovacím motoru, příp. reakcí vodíku s kyslíkem v palivovém článku a výrobou elektřiny pro pohon elektromotoru vozidla. Jediným vedlejší produktem je pára (tedy čistá voda).

Mezi kladné stránky vodíkového automobilu tedy můžeme určitě uvádět jízdu bez emisí. Jistě oceníte také rychlost tankování s dlouhým dojezdem. Pokud budeme uvádět konkrétní automobil, tak např. Hyundai Nexo natankujete za 5 min a dojezd je až 666 km. Ve vozu s vodíkovým pohonem si každopádně užijete tichou jízdu.

Je nutné také zmínit druhou stánku pohledu a tou jsou nevýhody. Určitě do nich můžeme zařadit možnosti tankování, které jsou značně omezené a v Česku vodíkové čerpací stanice teprve vznikají. Tento vůz si doma prostě nenabijete. Spoustu místa zabere pohonný systém. Prostor v kufru vám zmenší nádrže, to také souvisí s vysokou hmotností vozu a vyšší cenou. Náklady na výrobu jsou vyšší než u elektromobilu.

Výhody pohonů

Jízda bez emisí

Jediným vedlejší produktem je pára (tedy čistá voda)

Dojezd a tankování

Jistě oceníte také rychlost tankování s dlouhým dojezdem.

Tichá jízda

V automobilu s vodíkovým pohonem si každopádně užijete tichou jízdu.